Blansjaartjes in Brunei

12 September 2014

Hallo allemaal, het duurde misschien een beetje lang. Maar ik wil jullie graag vertellen over mijn vakantie in Malaysia. Wij zijn dus deze zomervakantie naar Malaysia geweest. De laatste dag van school was heel raar. We deden niks meer alleen maar opruimen. En we moesten heel veel mee naar huis nemen. En toen was het vakantie. We gingen natuurlijk niet meteen naar Malaysia. De eerste 3 weken waren we nog gewoon thuis. Maar heel leuk was het niet hoor. Want bijna iedereen uit Panaga was al naar Nederland. Dus ik heb veel met Helena gespeeld en gelogeert. Maar toen gingen we naar Malaysia. We gingen een rondreis maken. En we begonnen in Kuala Lumpur. Daar waren we 3 dagen. En toen kwam Jolien (een vriendin van mij uit NL) ook naar Malaysia dus hadden we afgesproken. Toen gingen we verder naar een olifantenreservaad. Dat klinkt natuurlijk heel leuk maar er waren maar 5 olifanten. Daarna gingen we naar een ander hotel. Daar hebben we ook nog heel veel leuke dingen gedaan, zoals schildpadjes vrijlaten en leren batikken. Toen gingen we nog naar heel veel andere hotels maar dat weet ik allemaal niet meer. Toen waren we weer thuis, maar veel mensen waren nog steeds in Nederland...........ik kon alleen met Lucas spelen. En toen begon school weer. Ik had er heel veel zin in!!! En het was ook heel leuk. Oja Matisse zijn kamer is af. En het zwembad bijna. EN IK BEN BIJNA 11!!!!!!!!!!!!!! joehoe!!!!!!!!!!!!!

Liefs en heel veel groetjes van JOLIEN xxxxxxxxxx

Jolien in Legoland

Hallo iedereen ik was dit afgelopen weekend in legoland en ik ga jullie nu vertelen hoe het was. Vrijdag ging ik niet naar school dat vond ik wel heel jammer want school is hier echt heel leuk. toen gingen we gewoon thuis ontbijten. En toen naar het vliegveld in Miri daar naamen we de vlugt van miri naar Johor Baru.

De vlugt ging heel goed toen we aankwamen moesten we nog maar heel even in een taxi. Toen we aankwamen in het legoland hotel. Gingen we gewoon naar onze hotel kamer en een beetje uitrusten. Toen gingen we eten in het hotel papa en mama vonden het eten niet heel lekker maar ik vond het heerlijk. De volgende ochtend was Matisse heel irritant omdat die heel blij was dat we naar het park gaan. Als eerste gingen papa Ceciel en Matisse in een hele enge achtbaan die ging heel hard. En ceciel vond hem te eng en niet leuk. Daarna deden we nog heel veel andere. Maar ik vond De draken achtbaan het leukst. Smiddags gingen we naar het water pret park dat was ook heel leuk met ongeveer 11 glijbanen ik ben niet van alle geweest maar wel van de meeste. Ik vond 1 glijbaan het leukst die was rood. En je moest er met een bootje van af en daar moest je dan met je hele gezin van af die ging heel hard en die vond ik het leukst. Bij het water pret park hadden ze ook een zwembad met golfen.

P.S: Het hotel had in de lift muziek en en een disco bal  en de muur had behang vanlego poppetjes.

Groetje Jolien

26 januari 2014

Regen seizoen

Het is bij ons nu al heel lang regen seizoen. En ik vind het echt te lang duuren. bij onze achter tuin is er geen gras sprietje meer te zien. En ons schoolplein is ook helemaal overstroomt. We mogen zelfs niet meer buiten spelen in de pauze. laatst reden we naar school en ik kan je zeggen onze auto is echt heel hoog maar hij was tot de top van de banden in het water. En een zijstraatje was niet meer te zien. alleen stonden er langs de zijkanten wel paaltjes die heb je in Duitsland en Oosterrijk tegen de sneeuw dat je de weg nog ziet. Die hebben wij hier tegen de regen dat je de weg nog ziet. En somige mensen moesten echt zenuwachtig worden dat hun huis niet over stroomt. Ze hadden nog maar een klein stukje van de drempel. En papa had voor ons huis zandzakken gahaald.Op school hebben we ook zandzakken voor de deur. Veder is alles normaal. Deze week komt onze amah. En we zitten nog steeds in een tijdelijk huis en dat kan nog wel even duuren. Want de maximale wachttijd in een hotel is 3 of 4 maanden. Dus dan hadden wij nog geluk want wij zaten ongeveer 2 maanden in een hotel. En de maximale wachttijd in een tijdelijk huis is nu 1 jaar. En wij zitten nu bijna 3 maanden in een tijdelijk huis. Dus dat duurt nog wel even. En we staan op nummer 12 op de wacht lijst voor een echt huis. Op school is alles ook gewoon alleen gaat de juf bijna met zwangersschap verlof en dat is wel jammer.

JOLIEN BLANSJAAR uit verweggistan !!!!!!

25 december 2013

Kerstvakantie in Bali

Wij zijn in de kerstvakantie met mijn opa en oma naar Bali geweest. Daar was het weer heel anders dan in Brunei. We hebben heel veel leuke dingen gedaan, zoals naar watervallen lopen, dolfijntjes kijken met een heel klein bootje en sorkelen met heel mooi koraal. Bij ons huis was ook een superfijn zwembad. Er was ook een soort sjieke strandtent, waar we wel eens gingen eten. Daar heeft papa een mooie foto van mij gemaakt met mijn groene jurk op het strand. Hieronder wat foto's!

16 oktober 2013

Op vakantie

We zijn op vakantie geweest naar Kota Kinabalu in Maleisie. Dat was heel leuk. Het is wel een andere vakantie dan in europa. Er zijn heel veel anderen mensen en je doet andere dingen, zoals snorkelen. En normaal kamperen wij met een tent en nu gaan we de hele tijd in sjieke hotels. En het eten is anders en de wc's zijn heel vaak vies. We zijn naar de dierentuin geweest. Dat was heel leuk, maar wel met andere dieren dan bij ons. Zoals kleine olifanten, slangen, en hertjes en orang oetangs. We zijn ook nog wezen snorkelen, dat was heel leuk, maar we gingn met een bootje naar het eiland en dat bootje ging heel hard op de golven en dat was heel eng. Het snorkelen zelf was mooi en leuk. We zijn nu weer terug in het hotel waar we de hele tijd zitten en dat is wel fijn want dat voelt nu toch aan als thuis. Oh ja we zijn ook nog een jurk gaan kopen, ik vind m heel mooi, kijk maar op de foto!

9 oktober 2013 ('s avonds, eigenlijk al heel laat...)

Dit was mijn verjaardag!

Het was een hele leuke dag. Ik heb mooie cadeau's gekregen en ik vind mijn haar heel mooi ingevlochten. En het was een erg leuke verrassing dat ik met al mijn vriendinnen uit Nederland mocht skypen!! Morgen ga ik logeren bij een nieuw vriendinnetje, Julia, en daar heb ik heel veel zin in.

9 oktober 2013

Jarig!!! 10 jaar geworden!!! Zoenen Ik heb meyewatch horloges gekregen, van Jens en Co, die had mama nog in Nederland gekocht. En van Matisse en Ceciel hele gave barbies die ze hier hebben, met aapjes! En heel veel geld van oma Gerda en opa Hans en nog veel kaarten. Ik ga vandaag leuke dingen doen, eerst taartje eten met mijn nieuwe vriendin Julia en dan naar Rosies daar kan je je haren laten invlechten en nagels lakken enzo. Vanmiddag nog naar het zwembad Lachen en vanavond super lekkere pizza eten Tong uitsteken. Ik schrijf morgen nog wel hoe mijn verjaardag was geweest!

7 oktober 2013

Weekend Bandar

Wij zijn het weekend naar Bandar geweest en ik heb bijna alle foto's gemaakt. Gelukkig heeft mama af en toe weer een foto van mij gemaakt! Het Empire hotel was poepie-sjiek en ik vond met het bootje door de palen-huisjes varen heel bijzonder.

28 september 2013

Vandaag hebben wij de sultan gezien. Het was wel raar, want er waren heel veel mensen en die gingen foto's van ons maken omdat wij er anders uitzien. Wel heel leuk om te zeggen dat we hier pas 3 weken zijn en dat we nu al de Sultan hebbengezien. En de luchtvracht is er en daar ben ik heel blij mee, want ik heb alle poppen weer. De afgelopen 2 dagen hebben we keiharde regen gehad. De eerste dag waren we net uit school en we moesten helemaal naar de parkeerplaats lopen in de regen. mama vond het wel grappig, maar matisse en ik vonden het niet zo leuk! Vandaag was het wel grappig dat het weer zo hard regende. Precies toen de Sultan op het podium was. En alle dansers enzo gingen gewoon door. Morgen is de open dag van de Panaga club, daar heb ik heel veel zin in.

10 september 2013

Lekker spijbelen!

dag lieve vrienden en vriendinen en familie. Ik ben nu eindelijk in brunei het is hier heel anders dan in nederland en ik ga morgen naar school ik had namelijk een muggen buld net naast mijn oog . Dus dat ging hele maal over mijn oog heen  en ik had een heel rood  oog  het leek als of ik half chinees was. Dus ik ging lekker met mijn moeder naar het zwembad. Ik vind het heel spannend om naar school te gaan.Verder zitten wij nu in een hotel kamer met een klein keukentje en een tv en gewoon banken waarschijnlijk krijgen we hierna een tijdelijk huis en hooplijk krijgen we daar na ons echte huis. We hebben van daag al gekeken naar welke hiuzen we mooi vinden.

De klas :ik heb de zelfde meubels als julie van die hoge! Ik heb heel veel meisjes in mijn klas en ongeveer 8 of 9 kinderen totaal in mijn klas. Mijn school is heel groot . Mijn school bestaat uit 2 gebouwen, in totaal 700 kinderen. Ceciel en Matisse waren vandaag al geweest ze hadden het heel leuk gehad.

dikke knuffel "dikke kus en veel lieve groetjes van JOLIEN

21 augustus 2013

Lieve vrienden en familie

We zijn nog niet weg maar het visem is rond dus waarschijnlijk gaan we volgende week vliegen!

groetjes jolien

ps: ik en mijn broertje en zusje hebben een skelter gekregen voor in brunei. Ik heb op onze foto pagina een foto van de skelter neer gezet

Dit wordt mijn juf in groep 7/8 op Panaga school. Juf Barbara!

Jolien

Dit is mijn eigen website. Je kan hier over mijn avonturen in Brunei lezen en een berichtje achterlaten!